Eleştiri var; çözüm yok? Eğitim
ortamındaki son karmaşanın küçük çocuklara ilişkin kısmında daha iyi bir eğitim
için atılabilecek bazı ilk ve ilkesel adımlar: 60-71 ay arasındaki her çocuk
okulöncesi eğitim sınıfına devam etsin; 72 ay ve sonrası yola devam etsin.
Birinci sınıf müfredatı da farklı öğrenme hızlarındaki çocukların ihtiyaçlarına
göre değişen ağırlık düzeylerinde düzenlensin. Sınıfların nüfusu 30’u aşmasın,
ideal sayı olan 20-24 arası hedeflensin. Öğretmenlere daha fazla ders öğretmesi
(ezberletmesi) için değil, doğru, iyi ve
güzel davranışların kazandırılması için hedefler konsun. Barışçı, duygularının
farkında olan, kendine ve başkasına saygılı öğrenmeye meraklı, okuma-yazmayı
iyi bilen, sayılardan korkmayan, insanlar yetiştirmek bir amaç olsun. Dinsel
inanç, siyasi fikir ya da etnik köken farklılığından ötürü çocuklarda başka çocuklara
karşı bir eksiklik hissi yaratacak içerikten, kin duygusunu doğuracak her türlü
ayrımcılıktan kaçınılsın.
Sunday, September 23, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment