Friday, December 30, 2011

2011'in son haftasında okudum, seyrettim, dinledim


2012’ye giderayak, 2011’in son haftasında okuduğum kitaplar, seyrettiğim filmler:

Gündüz Vassaf’ın Cehenneme Övgü’sünün bir de İngilizcesini okudum, başka türlü bir etkisi oldu (‘Prisoners of ourselves’, kendimizin tutsağıyız diye çevirebilirim).

Antikapitalist olmayan bir kapitalizm eleştirisi: 23 Things They don’t Tell you about Capitalism (Kapitalizm hakkında size söylemedikleri 23 şey, diyelim. Yazan Ha-Joon Chang, Cambridge’de bir ekonomi profesörü; okurlardan sosyalist yanı ağır basanlara hafif gelebilir). Murat Gülsoy’un öykü kitabı, Bu Kitabı Çalın (oğluma ödev olarak verilmişti, ben okudum sevdim).

Rufus Wainwright; Jehan Barbur, Birsen Tezer dinleyip beğendim.

Filmlerden ise, bulup seyrettiklerim: Köprüdekiler (Aslı Özge), Aya Yolculuk (Kutluğ Ataman), başka başka türler ve dillerde, ama özgün, çalışkan, yaratıcı. Bir de dizi; seyredip unutamadığım İngiliz casus dizisi Smiley; 1970ler sonundan kalma. Bir Zamanlar Anadolu'da seyretmeyi kafaya koydum.

Çizgi romanlar, karikatür kitapları ise, her fırsatta okuduklarım. Görmediğim filmlerden, okumadığım kitaplardan ise özür dilerim.

Kendim ise bu yıl son 25 yılda yazdıklarımın özet kitabı Söz Uçmuş Yazı Kalmış’ı yayımladım. Pek tutulmadı. Ama ben sevmiştim (sağlıklı narsisizm denen durum, hemen teşhis koymayın!).

Babamın özgeçmişsel kitabı Kör Uçuş’un yenilenmiş baskısını hazırladım. Bir direniş ve direnç kitabı. Tutuldu, okundu. Sevindim. Çok sevindim.

1 comment:

Anonymous said...

"Söz Uçmuş, Yazı Kalmış" benim başucu kitabım oldu. Bunun için 2011'e ve size teşekkür ederim. Zamanı enine yaşamaya çalışmaya sizin kelimelerle başladım!