Thursday, May 26, 2011

Genç göster, genç olmasan da


Gittiğim sabah televizyon programlarından birisinde, aynı zamanda çocukluk arkadaşım olan sağlıklı yaşam programının doktor sunucusu, yüzümdeki yaşlanma işaretlerine dikkatimi çekti. Kırışıklıklar, şişkinlikler, kolagen doku kayıpları vs… Arkadaşına kıyamayan bir arkadaşın refleksi ile “hemen düzeltebiliriz, bir hap, şuraya oraya dokunuşlar. On yaş birden genç görünürsün” dedi. Peki ama, 10 yaş daha genç görünürüm de 10 yaş daha genç olur muyum, diye aklımdan geçti. Kendisine söylemedim, tabii ki.

5 comments:

melike said...

Tam da benim, " bu yasa nasil geldim,hic anlayamadim " dedigim bir gunun yani dogum gunumun son saatlerinde bu yaziyi yazmis olmaniz,gercekten cok ilginc!:) Aslinda,10 yas genc gorunebilmek fikri kulaga hos gelmiyor degil,10 yas genclesebilmek mumkun olamayacagina gore. Ama, programin sunucusu sizin cocukluk halinizi bildigi icin boyle bir teklif yapmis olmali;cunku ben ve tanidigim bir cok kisi,yillarin size epeyce iyi davranmis oldugu konusunda hemfikiriz :).

ilker said...

Yankı Hocam,
Siz zaten genç gösteriyorsunuz yaşınız itibariyle...bu bir erkek için avantaj :)

Ayrıca...

...

..."çocuk doktor" sözünden çocuklardan anlayıverir hale geldim... demiştiniz...:)

Sırası gelmişken söylemden geçemeyeceğim:

Bu kompleksiz akademisyen haliniz örnek alınası...

Tesekkurler

melike said...

Dunku "dogum gunu" baskisi uzerimden kalkip, bugun "fabrika ayarlarim" (bu tanimlamayi ilk kez sizden duymustum ve cok hosuma gitmisti) normale(!) donunce "yaslanmak" uzerine bir kez daha dusundum; butun olumsuzluklarina ragmen,iyi bir yani da olabilir mi, diye? Buldum da: Haksizliklarin, esitsizliklerin kol gezdigi bir dunyada, adalet duygumuzu travmatize etmeyen, nadir realitelerden biri, yaslanmak. Oyle ya da boyle, bir gun tum yasayanlarin basina geliyor; iyilerin, kotulerin, sanslilarin, sanssizlarin, herkesin. Bu yuzden de, kabullenilmesi aslinda o kadar da zor degil...

Sermin said...

Olsun. Bazen insanın kendini, ruhunu yaşlı hissetmesi için aynaya bakması bile yetiyor. Belki o sadece ilk adımdır. Sonrasında "vayy bee , ben aslında daha gençmişim" dersiniz.

mutlulukmutfaktagizlidir said...

Zaten çoğumuzun derdi günahı daha genç görünmek değil midir? En sağlıklı düşünce biçimi yaşınla barışık olmak, bir yaş daha kazandım diyebilmektir aslında! 40 yaşındayım,henüz kırışıklıklar başlamadı. Göz altında hafif iki çizgi var yalnızca!
Ama ileride ne yaparım, ben bile kendimden emin değilim Yankı hocam!
Saygılar, sevgiler!